Annoncering på Facebook og Instagram giver dig unikke muligheder for at lave meget præcise budskaber til meget præcise målgrupper. Facebook ved utrolig meget om vores brugere, og det skal vi udnytte.

Jeg hjælper virksomheder ved at lave Facebook annoncering som skaber resultater.

 

Målgrupper for annoncering på Facebook

Når du skal vælge hvem du vil vise dine annoncer på Facebook, så er det utrolig vigtigt at have styr på dine målgrupper. Det er der flere årsager til, bl.a.

  1. Facebook er en “Push Marketing” platform, hvor vi forstyrrer folk mens de scroller ned gennem deres News Feed med opslag fra venner og familie
  2. Des større målgrupper, des dyrere bliver det at annoncere mod dem
  3. Hvis dine målgrupper ikke reagerer på dine annoncer, så stiger priserne yderligere
  4. Ingen har et produkt som skal annonceres til alle. Husk også at tænke på hvem der ikke skal modtage dine annoncer

 

Forskellige budskaber til forskellige målgrupper

Dine forskellige målgrupper vil være forskellige steder i deres kunderejse. Målgrupper er forskellige ligesom mænd og kvinder er forskellige. Altså skal vi sørge for at have forskellige budskaber til vores forskellige målgrupper afhængig af:

  1. Hvor de er i kunderejsen, købstragten eller hvad du nu vil kalde den (See – Think – Do – Care)
  2. Hvor godt de kender dit produkt
  3. Hvem de er og hvad de interesserer sig for
  4. Hvordan deres forhold er til dig

 

Få et uforpligtende tilbud på Facebook annoncering

Jeg har erfaringer facebook annoncering for webshops, fysiske butikker, events og personlige brands.

Lad mig hjælpe dig med at gøre din markedsføring bedre på Facebook.

Er du interesseret i at høre mere, så kontakt mig.